Veel gestelde vragen

Hieronder vind je de meest veel gestelde vragen die we binnen krijgen.

Mocht je de informatie die je zoekt hieronder niet kunnen vinden neem dan contact met ons op!

Huur gemakkelijk de apparatuur waar je naar op zoek bent door de volgende stappen te doorlopen in onze verhuurshop:

  1. Geef de periode aan waarin je de apparatuur wilt gebruiken en selecteer de gewenste producten in onze verhuurshop
  2. Zodra je alles gevonden hebt ga je naar Mijn Offerte om daar de aanvullende gegevens in te vullen. Na alle gegevens ingevuld te hebben kan de offerte aanvraag verstuurd worden
  3. Vervolgens gaan wij ermee aan de slag; we controleren de beschikbaarheid en stellen de offerte op. Deze krijgt u per e-mail toegestuurd en kunt u online bevestigen

Daarnaast is het mogelijk om een
offerte op maat op te laten opstellen. Kan je bijvoorbeeld niet alles vinden of ben je er nog niet uit wat je allemaal nodig hebt; dan raden we je aan hier een vrijblijvende offerte op maat op te vragen.

Ja, bij het gebruik van de apparatuur voor meerdere opeenvolgende dagen kunnen wij je een voordelige staffelkorting aanbieden. De staffelfactor is gebaseerd op het aantal huurdagen* en wordt vermenigvuldigd met de dagprijs van de gehuurde materialen.

Hieronder vind je het overzicht van de staffelfactoren op basis van het aantal huurdagen:

Aantal dagen

Staffelfactor

1 dag

1,0x

2 dagen

1,5x

3 dagen

2,0x

4 dagen

2,4x

5 dagen

2,8x

6 dagen

3,2x

7 dagen

3,4x

Meer dan 7 dagen

Neem contact met ons op!


Bij het plaatsen van een bestelling via onze verhuurshop wordt de staffelfactor automatisch berekend op basis van de aangegeven gebruiksperiode.

* Een huurdag zien we als 24 uur

Natuurlijk kan het soms gebeuren dat je genoodzaakt bent om je bestelling te annuleren. Laat dit zo snel mogelijk per e-mail weten en we zullen dit zo snel mogelijk verwerken en terugkoppelen.

Houdt er rekening mee dat het annuleren op korte termijn wel kosten met zich mee kan brengen. We hanteren hier de volgende regeling voor:

  1. Bij annulering binnen 7 dagen voor aanvang 50% van de hoofdsom
  2. Bij annulering binnen 48 uur voor aanvang 75% van de hoofdsom
  3. Bij annulering binnen 24 uur voor aanvang 100% van de hoofdsom

Natuurlijk, we staan graag voor je klaar. We bieden graag hulp en advies om een zo passend mogelijke oplossing voor je te vinden.

Neem hiervoor telefonisch of per mail contact met ons op of maak gebruik van ons maatwerk formulier om een offerte op maat aan te vragen.

Het is geen enkel probleem om de apparatuur door ons te laten bezorgen.

Voor het bezorgen en ophalen van de apparatuur binnen Amsterdam rekenen we €25 incl. BTW. Voor locaties buiten Amsterdam wordt een kostenberekening gedaan op basis van de afstand.

De transportkosten worden automatisch meegenomen bij het aanvragen van je offerte.

We bezorgen ook graag je bestelling buiten Amsterdam. Houd er wel rekening mee dat hier extra transportkosten bij komen kijken.

We rekenen hiervoor €0,40 incl. BTW per KM afstand tussen de gewenste bezorglocatie en ons adres (Nieuwe Hemweg 4C, 1013BG Amsterdam), vermenigvuldigd met 4*. Dit komt neer op €0.40 per daadwerkelijk gereden KM.

De transportkosten worden automatisch berekend bij het aanvragen van je offerte.

* 4x de afstand is gebaseerd op 2x ritten heen en weer voor bezorging en 2x ritten heen en weer voor het ophalen

Onze reguliere transporttijden vallen tussen 10:00 en 18:00. Buiten die tijden is het ook mogelijk om apparatuur te laten bezorgen of op te halen, alleen rekenen we daarvoor een toeslag afhankelijk van het tijdstip en de hoeveelheid arbeid . De daadwerkelijke kosten hiervoor worden opgenomen in de offerte.

De tijden die je aangeeft in de aanvraag voor bezorging en ophalen proberen wij in onze planning te passen. Mocht dat niet mogelijk zijn dan nemen wij daarover contact op en proberen wij een nieuwe tijd in te plannen die wel past. Voor het bezorgen- en ophalen van de apparatuur rekenen wij altijd tijdslots van een uur. Dit om rekening te houden met eventuele uitloop tijdens het transport.

Je kan de apparatuur ook door ons laten installeren. Hierbij bouwen we de apparatuur zodanig op dat alles gebruiksklaar voor je klaar staat.

De installatiekosten worden zo veel mogelijk automatisch berekend bij het aanvragen van je offerte op basis van de geselecteerde producten. Het kan echter voorkomen dat de daadwerkelijke installatiekosten afwijken, afhankelijk van de precieze samenstelling, wensen, bezorglocatie, tijden en andere omstandigheden. De daadwerkelijke installatiekosten kan je vinden op de offerte die door ons wordt toegestuurd.


Voor installatie van de apparatuur is het van belang dat er iemand op locatie aanwezig is op de afgesproken tijd om ons de juiste instructies te geven over hoe en waar de bestelde apparatuur precies moet komen.

Natuurlijk is het ook mogelijk om zelf de apparatuur* te komen afhalen.

Houdt er daarbij rekening mee dat de gehuurde apparatuur veel ruimte kan innemen bij het transport en niet in alle gevallen zomaar in een normale auto past. Apparatuur te voet of met de fiets ophalen raden we in het algemeen af.

* Uitzondering hierop is DJ Gear. Het is bij ons niet mogelijk om DJ Gear zelf af te halen. Bij DJ Gear is het enkel mogelijk het te laten bezorgen.

Het is zeker mogelijk om via ons technische ondersteuning te verkrijgen tijdens een evenement. Daarvoor is het echter wel van belang dat van tevoren duidelijk is wat de verwachtingen zijn van deze technicus. Je kunt altijd contact met ons opnemen om te bepalen in welke vorm technische ondersteuning een meerwaarde kan leveren aan jouw event. De kosten voor deze ondersteuning worden bepaald aan de hand van de exacte wensen en opgenomen in een offerte.

Neem gerust contact met ons op om na te gaan wat de mogelijkheden zijn!

Het is bij ons mogelijk om op verschillende manieren te betalen:

  • Gemakkelijk via de iDeal link op de factuur
  • Per bankoverschrijving onder vermelding van het factuurnummer
  • Pinnen bij bezorging van de materialen (creditcard wordt ook geaccepteerd)
Mocht de betaling dicht op aanvang van de boeking zitten dan raden we aan om per iDeal te betalen zodat we direct bevestiging hiervan ontvangen.

Nee, het is niet nodig om bij ons borg te betalen.

Betaling dient voor aanvang van de boeking bij ons binnen te zijn, anders gaan we er vanuit dat er per pin betaald wordt.

Voor vaste klanten en zakelijke klanten is het mogelijk om in overleg per factuur met een betalingstermijn van 14 dagen te betalen. Neem hiervoor contact met ons op!

Nee, de betaling verwachten we voor aanvang van de boeking te hebben ontvangen.

Uitzondering hierop zijn anders overeengekomen afspraken met vaste en zakelijke klanten. Neem hiervoor contact met ons op!

Bij alle apparatuur wordt ook de bijbehorende bekabeling geleverd.

Mochten hier specifieke wensen in zijn, neem hiervoor dan even contact met ons op, dan kunnen we voor de juiste bekabeling zorgen.

Denk bijvoorbeeld aan:

  • lange afstanden die overbrugd moeten worden
  • extra bekabeling
  • aansluiten van eigen apparatuur

In het algemeen zal dat geen probleem zijn. We raden wel aan om dit in overleg te doen, zodat hier rekening mee kan worden gehouden en voor de juiste bekabeling gezorgd kan worden.

Neem altijd zo snel mogelijk contact met ons op!

Onze apparatuur wordt altijd uitvoerig getest voor het wordt verhuurd. Als je kiest voor onze installatieservice zorgen wij er ook nog eens voor dat alle apparatuur correct wordt aangesloten en nog eens wordt getest bij levering. Zeker in dit geval is de kans op problemen vrijwel uitgesloten.

Ondanks uitvoerig testen kunnen we niet uitsluiten dat er soms wat doorheen glipt, of er gedurende de huur iets toch niet helemaal lijkt te werken zoals gewenst. Neem in dat geval altijd direct contact met ons op, wij zullen ons uiterste best doen om je zo snel mogelijk een werkende oplossing te bieden, vaak lukt dit al telefonisch.

Mocht het probleem niet telefonisch te verhelpen zijn dan zullen we ons best doen om een aanbod doen voor het leveren van vervangende apparatuur.

In alle gevallen wordt door ons achteraf een onderzoek gedaan naar de aard van het probleem.